Publicaties

Met enige regelmaat publiceren onze advocaten artikelen. Al deze artikelen zijn op deze pagina terug te vinden. De meest recente artikelen staan bovenaan.

Het is ook mogelijk de artikelen te filteren op auteur. Om alle artikelen van een specifieke auteur te zien, kunt u hier de selectie maken:

artikelen

mr. Jeroen van der LindenHoger beroep in schuldsaneringszakenJeroen van der Linden, 11 dec 2017
Voor hoger beroep in WSNP-zaken geldt een korte beroepstermijn! Wanneer kan het zinvol zijn hoger beroep in te stellen tegen een vonnis van de rechtbank? Hoe werkt dat?

mr. Wilma KempeDe billijke vergoeding in het arbeidsrechtWilma Kempe, 17 okt 2017

mr. drs. Rieks Warendorp TorringaContracteren via internet: enige wenken op bewijsrechtelijk gebiedRieks Warendorp Torringa, 11 aug 2017
Wat als je een factuur krijgt voor een bestelling op internet die je nooit hebt geplaatst? Of als je klant weigert te betalen nadat je een via internet besteld product hebt opgestuurd omdat hij zegt nooit iets te hebben besteld?

mr. Stephanie VeltkampGeplande werkzaamheden aan een huurwoning: is de huurder verplicht medewerking te verlenen?Stephanie Veltkamp, 17 jul 2017
Wanneer moet de huurder van woonruimte meewerken aan werkzaamheden die de verhuurder aan de woning wil uitvoeren?

mr. Wilma KempeLoondoorbetaling en re-integratie bij ziekteWilma Kempe, 12 jun 2017

mr. Marten GroenDe Hoge Raad over etnisch profilerenMarten Groen, 20 apr 2017
De Hoge Raad heeft op 1 november 2016 aangegeven wanneer er in juridische zin sprake is van etnisch profileren. De discussies hierover zullen hiermee echter nog niet ten einde zijn.

mr. Jeroen van der LindenBewindvoerder nalatig door aanvraag beschermingsbewind niet “nauwgezet te monitoren”Jeroen van der Linden, 4 apr 2017
Toch (onder omstandigheden) een 'schone lei' indien de bewindvoerder tekortschiet in zijn verplichting te monitoren of, zoals door de rechtbank geïnstrueerd, de schuldenaar beschermingsbewind heeft aangevraagd.

mr. Stephanie VeltkampVerrekening kosten van de woning na beëindiging samenlevingStephanie Veltkamp, 22 mrt 2017
Voor samenwoners is het van belang dat de afspraken die zij maken over bijvoorbeeld de verdeling van kosten, helder vast te leggen, om zo verrassingen achteraf te voorkomen.

mr. Marcella VerwoerdVoornaam wijzigen - voornaamswijzigingMarcella Verwoerd, 15 feb 2017
In 2016 zijn er diverse nieuwe en creatieve namen aan baby’s gegeven, zoals de namen Eh, Kritiek, Hunk en T’exzayneau. Onder welke omstandigheden kan iemand zijn of haar voornaam wijzigen?

mr. Wilma KempeVan vernietiging opzegging arbeidsovereenkomst naar toekenning vergoedingWilma Kempe, 26 jan 2017

mr. Lisette Griffioen-WennekersMinder werken om meer te zorgen voor de kinderen, is dat verwijtbaar inkomensverlies?Lisette Griffioen-Wennekers, 18 jan 2017
Mag de niet-verzorgende ouder minder gaan werken om tijd te hebben voor de kinderen zonder dat dit in diens nadeel wordt uitgelegd bij de berekening van alimentatie?

mr. Stephanie VeltkampGebreken aan de huurwoning: de verplichtingen van de verhuurderStephanie Veltkamp, 9 jan 2017
Wat zijn de verplichtingen van de verhuurder bij een gebrek aan de huurwoning? Wat kan de huurder doen indien de verhuurder deze verplichtingen niet nakomt?

mr. Lisette Griffioen-WennekersNoodzakelijkheid van verdeling na scheiding: tijdsverloop kan enorme consequenties hebben!Lisette Griffioen-Wennekers, 20 dec 2016
De Hoge Raad bevestigde onlangs dat het onverdeeld laten van een gemeenschap na scheiding verregaande consequenties kan hebben.

mr. Jeroen van der LindenVergeten boodschappen af te rekenen: winkeldiefstal of niet?Jeroen van der Linden, 16 nov 2016
Per ongeluk boodschappen niet afgerekend; maakt iemand dat een winkeldief? Moet een toegezonden strafbeschikking worden betaald?

mr. Stephanie VeltkampNakoming omgangsregeling onder dwangStephanie Veltkamp, 9 nov 2016
Indien de verzorgende ouder een omgangsregeling niet nakomt, kunnen, met tussenkomst van de rechter, diverse (dwang)middelen tot nakoming worden opgelegd.

mr. Marten GroenVerhoorbijstand, het vervolgMarten Groen, 1 nov 2016
Sinds 1 maart 2016 heeft, kort gezegd, ook een door de politie aangehouden meerderjarige verdachte het recht zich tijdens het verhoor door een advocaat te laten bijstaan.

mr. Wilma KempeHet non-concurrentiebeding in arbeidsovereenkomstenWilma Kempe, 30 sep 2016

mr. Lisette Griffioen-WennekersBescherming van erfgenamen tegen schulden van de nalatenschapLisette Griffioen-Wennekers, 27 sep 2016
Op 1 september 2016 is de Wet bescherming erfgenamen tegen schulden in werking getreden. Met deze wet wordt beoogd erfgenamen te beschermen tegen financiële problemen die kunnen ontstaan bij de aanvaarding van een nalatenschap.

mr. Wilma KempeWerkloosheidsuitkering en fictieve opzegtermijnWilma Kempe, 20 jun 2016

mr. Marten GroenVrije advocaatkeuze en rechtsbijstandsverzekering - vervolgMarten Groen, 2 mei 2016
Rechtsbijstandsverzekeraars zijn verplicht om verzekerden een eigen advocaat in te laten schakelen voor een juridische procedure, waaronder ook de UWV-procedure en de bezwaarprocedure vallen.

Vacature ervaren advocaat

Wij zoeken voor ons kantoor in Waddinxveen een ervaren advocaat met civielrechtelijk fundament en ambities tot leidinggeven. Bekijk de vacature voor meer informatie.

Inloopspreekuur Alphen aan den Rijn

Elke donderdagavond van 17:30 uur tot 18:30 uur houden wij op onze vestiging te Alphen aan den Rijn een algemeen spreekuur. Eén van onze advocaten geeft u tijdens dit spreekuur kosteloos juridisch advies.

Inloopspreekuur Waddinxveen

Elke donderdagavond van 17:30 tot 18:30 uur houden wij op onze vestiging te Waddinxveen een algemeen spreekuur en geven kosteloos juridisch advies.

Inloopspreekuur voor ondernemers

Elke donderdagmiddag van 16:30 uur tot 17:30 uur houden wij op onze vestiging te Alphen aan den Rijn een spreekuur voor ondernemers waar u terecht kunt voor kosteloos juridisch advies.